شناسه خبر : 98122
چهارشنبه 26 بهمن 1401 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از راهپیمایی ۲۲بهمن اهواز/تصاویر

روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همه آمده بودند. از صبح زود آمده بودند. سر حال و شاداب. زمانی که خورشید با بذل و بخشش بیشتری در میدان شهر پرتوافشانی کرد، دیگر نمی شد به سهولت از نقطه ای به نقطه دیگر رفت. باید از همانجا که ایستاده بودی، زیبایی های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را گلچین...

فاش نیوز - وقتی طلوع آفتاب چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ بردمید، مردم با مرام اهواز به رسم هر ساله در میدان شهر جمع شدند تا ایستادگی و پشتیبانی از انقلاب و آرمان‌های آن را با حضورشان عملا نشان دهند.
اما امسال این مراسم با حس و حال متفاوت‌تری برگزار شد. مردم پرشور و با نشاط به صحنه آمده بودند؛ چون می خواستند کاری کنند دشمنان جمهوری اسلامی زودتر اسمشان را عوض کنند.
این حرفی بود که معاندین، گفته بودند. آنها متوهمانه، پیش بینی کرده بودند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ حضوری کمرنگ دارند و اگر غیر از این بود اسمشان را عوض می کنند.

به همین دلیل مردم با شور و نشاط بیشتری به صحنه آمدند. آمدند که نشان دهند آرمان‌های روح الله، همیشه و تا ظهور امام زمان(عج) زنده خواهند بود اگر هزاران ضربه و زخم بر پیکر آن وارد کنند، باز خیل کثیری از مردمی که رهبر انقلاب به پشتوانه آنها قیام کرده بود، به التیام زخم ها، به التیام داغ ها می پردازند و به آن حیات دوباره می بخشند.

جشن ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، دست مردم بود. خیل کثیر مردم به حدی بود که اجرای برنامه محدود به جایگاه اصلی نمی شد. هر گوشه از مسیر راهپیمایی را که نگاه می کردی، مردم در حال نمایش اراده خود در نمایان ساختن عظمت انقلاب اسلامی بودند. جشن ۲۲ بهمن امسال، محل تجلی بصیرت، اقتدار و مقاومت،  همدلی و محبت بود. صندوق های جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان خوی نشان می داد مردم همه جوانب حضورشان در مراسم ۲۲ بهمن را در نظر گرفته اند، "أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ " را تجلی می کرد.

روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همه آمده بودند. از صبح زود آمده بودند. سر حال و شاداب. زمانی که خورشید با بذل و بخشش بیشتری در میدان شهر پرتوافشانی کرد، دیگر نمی شد به سهولت از نقطه ای به نقطه دیگر رفت. باید از همانجا که ایستاده بودی، زیبایی های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را گلچین می کردی.

 در میدان مولوی اهواز، پدر و مادرها با خوشحالی در کنار فرزندان دهه نودی خود سلفی می گرفتند. حتی از خبرنگاران می خواستند از آنها عکس بگیرند.

اطراف ایستگاه های صلواتی، شلوغ بود. جای سوزن انداختن نداشت. اما مردم برای گرفتن ساندیس نرفته بودند. در آنجا عکس و پوستر امام و شهدا را چیده بودند و مردم برای سر دست گرفتن عکس و پوستر، به ایستگاه های صلواتی رجوع می کردند.
البته بعضی ایستگاه های صلواتی بودند که آب و خوراکی های دیگر پخش می کردند. آیا نباید از مردمی که به طور خودجوش، از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر، یکصدا و یک نفس فریاد می زدند "ملت ما بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است، لبیک یا خامنه ای، استقلال آزادی جمهوری اسلامی"، و چندین بار سرود "سلام فرمانده " را خواندند، با چای داغ و آب گوارا استقبال، پذیرایی و قدردانی کرد؟

بابا، دشمن ادعا کرده بود اگر این تجمع تشکیل شود اسمش را عوض می کند. چای و آب سرد، چه قابل این مردم قدرشناس و دشمن شکن را دارد؟
حضور دهه هشتادی ها و دهه نودی های انقلاب نکرده و انقلاب ندیده، در مراسم مثال زدنی بود؛ شور و نشاط مراسم را دو چندان می کرد. اما حضور نسل اول انقلاب، بیشتر بر ابهت مراسم می افزود. آنها با وجود کهولت سن، با سختی خود را به جمع خوشحالان جشن چهل و چهارمین  انقلاب اسلامی رسانده بودند تا نشان دهند گذر زمان و وجود مشکلات ذره ای از علاقه آنها به انقلاب کم نکرده است. حضور جانبازان، بر شکوه این همایش ایستادگی و پایداری در مقابل استکبار، می افزود. آنها آمده بودند که بگویند پای عهدی که بستند تا ابد هستند.

دشمن، در چند ماه گذشته تمام تلاش خود را برای ناامن کردن کشور و دلسرد کردن مردم از انقلاب انجام داده بود، اما مردم در  روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، نشان دادند  تمام قد پای نظام هستند. حقیقتا حماسه بزرگی آفریدند. اما همان طور که شهردار تهران، آقای زاکانی، به عنوان سخنران در جمع مردم اهواز گفتند: ملت ما شایسته بهترین‌هاست و ما مسوولان باید تلاش خود را مضاعف کنیم، این حضور مردم در راهپیمایی عامل تلاش بیشتر مسولان باشد.

گرچه حماسه آفرینی مردم خوزستان پایان ندارد و کتاب حماسه آفرینی آنها در ۴۴ سال گذشته انقلاب، چنان قطور و خواندنی است که امام راحل، پرچمدار نام آور انقلاب اسلامی ایران نیز این عظمت را دیده بود و در شان  مردم صبور و وفادار خوزستان، چنین فرموده: "استان خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است".

لازم به یادآوری‌ست که مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در بیش از سی شهر استان خوزستان از ساعت ۹:۳۰  صبح آغاز شد.

| خانم جعفری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi